KEK ATAU APAM LOBAK MERAH MUDAH

Salam semua ...

Mesti ramai ingat ini carrot cake
nooo....ini bukan carrot cake
ini cake biasa untuk jamu keluarga minum petang

Jom saya tunjukkan resepi saya


cantik tak ????




oklah menjadi ....
anak-anak bawa bekal pergi sekolah 
ada masa petang saya buat jamu jiran-jiran 
panas-panas memang lembut 


Tips: 
Saya tidak campurkan sebarang pelembut untuk apam @ kek
Jika anda mahukan lebih lembut 

atau jika di rumah ada Tepung naik sendiri @ tepung kek bolehlah di gunakakn dan digantikan dengan Tepung Gandum tersebut. 

  1. campurkan 1 sudu tea ovellet @ 
  2. 1/2 sudu soda bikabonat 
  3. 1 sudu tea serbuk penaik 
  4. Sebelum mengukus pastikan kukus telah dipanaskan terlebih dahulu 
  5. Sapukan sedikit minyak masaka pada bekas acuan sebelum tepung dituangkan 
  6. Keluarkan kuih sebelum ia sejuk. ( keluarkan semasa pasas-panas, ini amat mudah untuk dikeluarkan) 
  7. Boleh gunakan apa sahaja jenis bentuk acuan . 
  8. Jika inginkan acuan yang bekas. selepas di tuang taburkan lobak merah yang telah di hancurkan di atas permukaannya...
Selamat Mencuba ....
Selamat menjamu selera..




Hi Saya Hasnurul Huda . Terima Kasih Melawati Blog saya , Dan jangan segan-segan untuk singgah ke FB saya : Hasnurul Huda Dan jika mempunyai segala pendangan boleh di utara kan ke Blog : cahayaputraputri.blogspot.com Terima Kasih dan salam sayang dari saya.

Comments

Popular Posts