KASWI GULA MELAKA

Salam sayang semua,

Hari ini saya nak share Resepi Kaswi Gula Melaka yang saya buat pada hari minggu lepas
Apa yang ada di rumah ajaer yer ....
Ini namanya Resepi Kaswi Gula Melaka Asal boleh .
biasalah dirumah mana ada santan , Mana Ada Kapur .kecuali jenis yang memang simpan stok untuk bikin kuih hari-hari

Mudah ajer Resepi kaswi pandan saya ....
Memang sedap
Menjadi Idaman Hati anak-anak

KASWI GULA MELAKA CUKUP MUDAH DAN CEPAT

Ini dia Resepi Kaswi Gula Melaka 
Mudah Cepat Sedap Lembut dan Menenangkan jiwa saya 

Selamat menjamu selera semua. 


Tips Mudah : 
  1. Ayakkan dahulu tepung supaya tepung tidak berketul 
  2. Jika Tepung tidak di ayak,Tepung berketul semasa bancuhan Tapis kan tepung kedalam bekas lain 
  3. Kukus Kelapa parut bersama sedikit garam bagi merasai seperti lemak yang banyak dan sedap  
  4. Untuk mengeluarkan Kaswi dari acuan hendaklah semasa kaswi telah sejuk  
  5. Panaskan kukus terlebih dahulu sebelum mula megukus 


Selamat Mencuba 







Hi Saya Hasnurul Huda . Terima Kasih Melawati Blog saya , Dan jangan segan-segan untuk singgah ke FB saya : Hasnurul Huda Dan jika mempunyai segala pendangan boleh di utara kan ke Blog : cahayaputraputri.blogspot.com Terima Kasih dan salam sayang dari saya.

Comments

Popular Posts