ALAHAN SEMASA MENGANDUNG

Salam semua.

Rasanya hari ini biarlah saya mulakan bicara dengan menberitahu saya MENGANDUNG!!!!!
Anak Ke-4. Tapi alahan saya teramatlah seksanya sekarang.
Jangkaan saya 2 bulan kot. Saya pun belum pergi check lagi.

Badan lemah, Tak boleh cium bau minyak masak, muntah lah apa lagi. cirit birit pulak lagi.
Badan memang lesu . Saya cuba kuatkan semangat tapi memang tak kuat.
Anak-anak pulak memang nak emak dia jer pulak. Suami yang memahami sesangat ...Terima Kasih sayang...

Saya susah nak bangun pagi, badan lesu letih penat mengantuk sesaja.
Kini saya ada bantuan dari Shaklee.....
Biasa saya mengandung jarang ada vitamin tambahan iaitu pernah makan INFRA dulu ....tapi boleh tahan harganya.

saya ambil VITA LEA pada mulanya 
~ saya nak nutrisi yang ada dalam vitalea tu kerana saya kurang makan dan susah nak makan.
~ Bagi saya tenaga ..saya suka
~ boleh berikan saya kekuatan luar biasa walaupun lemau
~ Selesa saya Alhamdullilah..

OSTEMATRIX 
Kalau nak tahu saya takut kalau skip yang ini .
~ Saya tak mahu sakit pinggang dan belakang semasa mengandung kali ini
~ Tak mahu hilang gigi atau sakit gigi
~ Tak nak lah malam-malam selalu cramp lagi...
~ Boleh berikan saya tidur yang lena dan sepuas-puasnya



Saya juga tak nak ketinggalan Ambil Vita C Plus
~ Sebab syaa dah tidak boleh teruskan dengan produk shaklee yang ada antioksiden tinggi
~ Masih nak kulit yang cantik. licin dan berseri
~ Tak mahu bintik hitam atau jeragat timbul semasa hamil
~ Mampu pudarkan dan hilangkan kesan jeragat saya
~  Mengurangkan risiko selsema dan demam berlarutan
~ Mengelakakn dari terkena jangkitan selsema dari orang lain ( ibu mengandung mudah berjangkit )


Saya juga ambil Bcomplex
~ harus , Kerana anak-anak meragam dan saya stress
~ Saya asyik nak marah sahaja. Untuk itu nak jaga hati mereka yang lain
~ Saya punya otak rileks.........................................................................
~ Saya boleh menguruskan anak-anak dan rumah tangga dalam keadaaan yang rileks.....................
~ Saya kurang pening kepala ( sikit ler....nama pun ibu mengandungkan )

Saya ambil ESP 
~ yang ini kerana saya kerap lapar.
~Bagi rasa kenyang yang lebih lama ketika waktu pagi
~ Saya nak sentiasa kelihatan bermaya dan berseri
~ Saya nak bertenaga jugak ..tak mahu letih jer
~ Saya nak kulit bayi saya cantik dan lembab
~ Kerana saya tidak mahu minum susu....Saya gantikan dengan ESP+smootie yang enak

Saya ambil PERFORMANCE DRINK kerap sangat!!!
~ yang ini saya tidak nafikan saya memang kerap ambil . memandagkan saya memerlukan tenaga yang semulajadi.
~ Saya bawa kemana sahaja saya pergi jika saya rasakan saya perlukannya
~ Saya rasa segar dan sedikit bertenaga berbanding sebelumnya.
~ anak-anak pun tumpang sekaki ( Alahai...)


Selesai pengkongsian saya sewaktu hamil anak ke-4 ini. 
Saya tidak mahu kelihatan seperti dulu-dulu semasa hamil anak 1-3...
memang tersangat sedih muka dan kulit saya. 

Saya tidak dapat nak share lah gambar-gambar lama tu . Memandangkan saya masa hamil anak ke 1-2  tu saya "free hair " rasanay tidak manis nak beritahu umum . 

Tapi saya ada gambar ketika hamil anak ke -3 
Nak tengok tak ....


Gambar Before shaklee tu adalah ketika hamil anak ke-3 .
Keadaan kulit : 
Kusam 
Bertompok-tompok 
Berminyak 
Tidak Bermaya dan bertenaga 
Kulit yang sukar nak letak powder atau BBCream 
Keadaan muka pun kembang dan tida shape. 

Selepas Shaklee: 
Anda nilaikan sendiri .Itu selepas kelahiran anak - KE 3 saya 

Latest : 
Ini ketika Hamil kini dan kandungan di jangka 1 bulan . 

Alhamdulilah Shaklee memberi bantuan kepada saya dan keluarga saya
Syukran ......

Jika ada yang berminat mahu dapatkan Produk shaklee dengan saya boleh terus menghubungi saya





Hi Saya Hasnurul Huda . Terima Kasih Melawati Blog saya , Dan jangan segan-segan untuk singgah ke FB saya : Hasnurul Huda Dan jika mempunyai segala pendangan boleh di utara kan ke Blog : cahayaputraputri.blogspot.com Terima Kasih dan salam sayang dari saya.

Comments

Popular Posts