ANGAN-ANGAN WORK AT HOME MOTHER - WAHM -

Salam semua blogger dan pembaca setia blog saya ,
Hari ini Isnin, Tapi seperti hari yang amat membahagiakan ,

Jumaat lalu saya ambil MC dirumah setelah sekian lamanya tidak ambil MC,
Tujuan MC kerana selsema dan batuk yang dah pun beri infection pada Kepala dan pinggangku , Sakit pinggang.!

Dah lama tak sakit pinggang.
Jadi aku dah pun berazam hari tu jumaat kan , Dan Juga memandangkan Esok adalah Awal Muharam.
Saya nak buka buku baru dengan merasai setiap kemanisan berada di rumah .

Hari tersebut saya rasakan seperti saya adalah suri rumah yang mempunyai tanggungjawab terhadap bisnes dan kejayaan keluarga.

Saya bangun dan siapkan anak-anak. Mandikan mereka dengan mendengar hilai tawa adik dan abang melihat ibu tidak berkerja hari tersebut. Dania juga saya tak hantar kesekolah memadangkan dia pun batuk tak baik lagi . Saya bagi dia rehat di rumah .

Selesai semuanya, Saya sediakan susu Anmum mereka sorang satu dan campurkan sekali Mealshake,
Bagi nak kenal Mealshakes :

Ini dia, saya campurkan 1 sudu tea setiap susu yang saya bancuh .

Sementara menunggu mereka habiskan susu , Saya mandi dan sediakan sarapan yang cepat dan sedap . 
Habis susu, Adik bangun cari ibu di dapur. Semua saya dah sediakan . 
Hari ini sarapan kita adalahkuih yang ibu kukus. 

Sebenarnya Husband saya dalam tempoh MC juga dari Hospital  , Tapi ermmm....Nama je MC 
Tetap dia berkerja dan pergi office jugak. Biarkan dia malas saya nak larang. 

Jadi untuk hari Jummat, Sabtu dan juga ahad saya manafaat kan dengan mengemas rumah , Melayan Bisnes online saya , Melayan kerenah anak-anak tanpa sebarang herdikan , Kemarahan , Garang tak tentu pasal. Jerit pekik ibu yang Garang kononnya. Dan juga semuanya dalam keadaan yang serdahana. 

Saya sediakan Sarapan , Lunch , Minum Petang dan makan malam . 

Setiap hari bangun saya buat semuanya sendiri memandangkan sabtu dan ahad suami tetap ke Pejabat. 
Yang paling best say aboleh masak 3-4 jenis lauk sekali walaupun sibuk melayan mereka dalam masa yang sama yang boleh bisnes dari ruang dapur saya. 

anak-anak seperti boring melihat saya yang suka menyapu , mengemas dan mop rumah setipa kali kotor dan berselerak. Saya biarkan perasaaan pelik mereka tengok saya tu. 
Masuk malam minggu anak-anak dah tau yang saya memang nk rumah sentiasa bersih dan teratur. Mereka dah pun boleh terima. Setiap malam sebeluam tidur saya akan sempatkan diri untuk sapu ,. kemas dan mop rumah sebelum tidur. 

Yang paling best, Minum petang kami. Nampak betul anak-anak memang suka makan , APa sahaja yang saya masak mereka suka. Makan sehingga habis tu . 

Bahagianya saya WAHM sebetulnya. 
Saya dah [un berbicang dengan Suami yang saya mahu WAHM pada tahun Hadapan 2015. Memadangkan saya nak jaga anak sendiiri dan tumpukan sepenuh perhatian dan masa saya kepada Shaklee. 

Jika hari ini boleh disambung lagi untuk merasai WAHM..
Bahagianya, 

Tugas seorang ibu yang meyeronokkan . 

Sediakan Sarapan pagi , Lunch , Minum petang dan Dinner 
Basuh baju sambil memasak , 
Sidang baju dan Meyapau di garage 
Kemas seluruh kawasan dalam rumah , 
cuci longkang, Bilik mandi dan dapur. 
Meyapu dan mop laintai 
Buat kek atau kuih yang anak-anak suka. 
Bagi masa pada anak-anak 
Mandikna meraka. Pastikan perut mereka penuh dan mereka kenyang sentiada. 

Banyak sangat kerja WAHM yang boleh kita ibu , 
Saya boleh anda juga boleh . 

Love Nurulbon 
Daughter 
Wife 
Mother ti 3 Kids 
Working At Property Company, 
Love Business dan Love Shaklee 





Hi Saya Hasnurul Huda . Terima Kasih Melawati Blog saya , Dan jangan segan-segan untuk singgah ke FB saya : Hasnurul Huda Dan jika mempunyai segala pendangan boleh di utara kan ke Blog : cahayaputraputri.blogspot.com Terima Kasih dan salam sayang dari saya.

Comments

Popular Posts