HAKIKAT : KELEBIHAN YANG DAPAT DARI BERSHAKLEE

Assalamualikum dan Selamat Petang,

Kadang-kadang ramai yang bertanya dan nak tahu kenapa masih bershaklee

Kenapa pilih shaklee
Kenapa mesti produk shaklee
Kenapa nak buat shaklee
Shaklee tu MLM
Kenapa shaklee

Bermulanya say sdnegan shaklee adalah untuk pembelian produk . untuk lebih sihat keran sakit tulang belakang,Saya tidak boleh menyusukan anak dengan bik kerana tulang belakang saya yang sering sakit . Tidur malam jugak sakit . Memandangnya saya baru lepas bersalinanak yang Ke-3 masa tu .

Saya berminat untuk membeli produk penyusuan di samping produk untuk tulang #ostematrik #Esp #Alfalfa dari Sepupu suami saya Jamie Jamaluddin  . Saya dibantu untuk memperbanyakkan susu. Apa rahsia bagaimana susu saya lebih banyak dari biasa selepas itu . Itu Entry lain nanti .

Selepas sebulan lebih saya menerima 1 cheq bernilai RM27.++ tak ingat hujungnya.
sangat teruja dan saya nak terus join sebagai ahli masa tu pun kerana nak harga ahli jer . Bukan apa2 pun tak tahu ada bonus menanti pulak.saya juga tak tahu Shaklee ini MLM . Oh noooo...MLM . Tapi MLM shaklee bukan MLM bagi saya.

Ceritanya Saya terus bersama shaklee kerana sejak saya mula bisnes dengan shaklee saya seorang yang tidak meninggalkan solat. Saya seorang yang patut akan waktu soalt 5 waktu .

saya bangga kerana dapat soalt 5 waktu sehari. saya dulu seorang yang memang pemalsa solat. kadang-kadang soalt pun terpaksa sebab kakak saya marah. ( Itu dulu masa orangbujang )

Cuba bayangkan jika kita mampu soalt 5 waktu kita juga mampu untuk soalt sunat yang lain
Saya di ajar untuk solat dhuha ( yang di memang saya biasa buat dari dulu ) , saya di ajar untuk soalt taubat dan banyak lagi .

Permulaan saya memang tak mahu untuk solat taubat, Bagi saya jik saya mula bersolat taubat saya akan terus tidak dapat memakai pakaiaan kegemaran saya . ( yang entah fesyen apa2 tah ) , say atak boleh enjoy dan macam0macam lagi lah ...

Namun saya cuba untuk melakukan solat taubat . Orang pertama yang suruh saya cuba adalah Jamie Jamaluddin  .Malam pertama tidur selepas Solat taubat saya tidur amat tenang.

Sehinggalah hari seterusnya , hakikatnya selepas solat taubat yang saya buat. Saya berubah sendiri utnuk menutup seluruh aurat saya kecualu muka dan tapak tangan belum lagi lah.

Saya sendiri saya seperti lebih selesa berpakaiaan yang besar dan labuh setiap hari . Saya berasa amat selamat dan tercantik didunia dengan pakaaiaan saya. saya rela berjuga maxi yang besar setiap hari dari pakaiaan saya yang dulu .

Orang memandang saya dengan pandangan lain bagi sesetengah orang. Bagi merek ayang lain itu adalh petanda yang baik . Saya sendiri sering ringan mulut untuk memohon maaf kepada suami . Dan yang palin ketara saya sendiri displinkan diri untuk membelana ibu dan ayah setiap bulan .

Selepas itu indahnya solat taubat ini adalah saya  mudah untuk melakukan solat wajib . Tak rasa apa-apa pun nak solat dimana-mana saya lebih selesa . Dengan pengambilan Collagen powder shaklee juga membantu saya untuk lebih selesa untuk solat. Tak pernah bedak ayau krim muka atau BB cream dan sebagainya.

Nak tahu lagi . Saya juga di ajar suapay rajin mengaji dan melakukan solat tahajud.
Seumur hidup saya tak pernah melakukan soalt tahajud. Kini tahuajud bagi saya teramat seronok dan jika tidak melakukan tahuajud saya rasa amat kesal dan tak selesa sepanjang hari .
Tahajud ketika sumi dan anak-anak sedang tidur akan membuatkan saya lebih bahagia .
berdoa dan memohon dari nya hidayah dan petunjuk untuk saya menjadi insan yang berguna. Ibu yang mithali ,Anak dan isteri yang solehah . Saya seorang yang panas baran dan pemarah .
Kini hati saya lebih lembut dan boleh bertutur dengan lebih baik dari kebiasaannya.

Saya bersyukur sangat saya bertemu dengan Shaklee...
Jika tidak saya tak tahu bagaimana cara hidup saya kini . Saya akan terus hanyut atau terus enjoy dengan hidup bersuka -suka, Bershoping sana-sini tidak pernah pikir orang yang memerlukan . Tidak mampu dan tidak pernah memderma kepada orang yang susah .
Saya dan suami akan terus hanyut dengan wang dan kehidupan dunia. Saat ini saya rasa say amahu terus bersama shaklee kerana mereka di dalam shaklee semuanya mempunyai nilai yang positif,KAmi tidak pernah di ajar untuk memburukkan dan memdengki sesama manusia. Kami di ajar utnuk sayang dan menghargai orang lain .

Saya sayang semua orang yang sentiasa bersama-sama saya .
yang membuatkan semangat dan minda yang lebih terbuka.
group Lisa Leader yang banyak memberi semangat dan membukakan otak saya yang beku ini.
Saya dari Susur jalur
Master Shareza
Mazter Azlin
Master Puteri Rohayu  
Master Aishah Amin 
Master To Be Jamie Jamaluddin 

Entah apa yang menarik untuk saya buat entry ini saya pun tak tahu .
Namun saya segera menceritakan Kami di latih untuk hanya berharap rezeki daru yang maha ESA.

Bukan seperti MLM yang lain saya terlah join sebelum ini
MLM hanya mementingkan cari downline, Cari sales, Jual barang , Surh beli barang banyak2 lepas tu kita simpan dirumah ( buat apa yang kaya mereka )

Shaklee totally different...
I Love Shaklee always

Master To Be Hasnurul Huda 
SID 959658
Whatapp 019 3514461








Hi Saya Hasnurul Huda . Terima Kasih Melawati Blog saya , Dan jangan segan-segan untuk singgah ke FB saya : Hasnurul Huda Dan jika mempunyai segala pendangan boleh di utara kan ke Blog : cahayaputraputri.blogspot.com Terima Kasih dan salam sayang dari saya.

Comments

Popular Posts